Genesis GV Forums banner
61 - 80 of 136 Posts
Heeft iemand problemen of gehoord van problemen met "motorbesturingscomputer"? Heb een 2021 GV-80 3.5T Prestige - Gold Coast Silver gekocht. Bij 5.155 mijl moest hij naar de Genesis-dealer worden gesleept. Momenteel in de dealerwerkplaats, 16 dagen en het worden er steeds meer. Lokale technici en het hoofdkantoor van Genesis verklaarden dat dit "complete uitval van de motorbesturingscomputer" een eerste bekende storing is die met dit besturingssysteem is vastgesteld. Ze zijn er echter nog steeds niet zeker van of dit het echte probleem is. Genesis technical heeft contact met me opgenomen voor meer informatie over de symptomen - onregelmatig stationair draaien, een hoog niveau van motortrillingen, geen vermogen, maximale snelheid ca. 15 mph. Onderdelen zijn in backorder, de vroegste levering van onderdelen is nog eens 30 dagen, misschien.

Hield van de GV-80, maar heb nu zorgen over vertrouwen/betrouwbaarheid op lange termijn. Nog iemand?
Update over ons GV-80 "motorbesturingscomputer" probleem:
Na een defect in eind april 2021 met 5.155 mijl, verschillende reparatiepogingen, persoonlijke bezoeken van Genesis Engineering (zowel uit de VS als uit Zuid-Korea), werd besloten dat ze niet wisten wat het probleem veroorzaakte met onze 2021 3.5 Prestige GV-80. Ze plaatsten het voertuig vrijwillig in het Lemon Law-programma van de staat en stemden ermee in het kosteloos te vervangen. We zouden in juni een vervangende 2021 3.5 Prestige GV-80 krijgen. Vanwege de onderdelen, COVID en leveringsketenproblemen, staan we nu gepland om onze vervangende auto in maart 2022 te krijgen. Het wordt een 2022. Met uitzondering van de leveringsvertragingen is Hyundai / Genesis erg goed geweest om mee samen te werken, inclusief het leveren van een nieuw GV-80 basismodel om de afgelopen 8 maanden in te rijden.

Iemand problemen met het draadloze telefoonlaadsysteem? Ik heb een Samsung S21 Plus die niet oplaadt in de GV 80 Wireless Charger. Zou graag horen van eigenaren van S21 en GV 80 die hetzelfde probleem hebben.
Heeft u het zonder hoesje geprobeerd? Mijn S21 laadt prima op, maar ik heb er andere problemen mee. Moest de Bluetooth-cache op de telefoon wissen om mijn contacten te downloaden. Het andere probleem dat ik heb, is dat de digitale sleutel niet werkt.

Heb mijn 2022 al 2 weken en heb geen verkeersgegevens op de kaart. De HD-gegevens tonen geen beschikbare gegevensdiensten, weet iemand of er een oplossing is of mis ik iets?

Nou, dat lijkt dwaas - alleen verkeer met Nav? Genesis gaat ervan uit dat ik NAV nodig heb elke keer dat ik rijd. Mijn broer heeft een Optima Prestige uit 2022 en zijn verkeer verschijnt op de kaart (geen NAV). De 2019 Lincoln die ik heb ingeruild voor deze GV80 had verkeer op de kaart (geen nav). Je zou denken dat een voertuig dat als luxe wordt beschouwd, functies zou hebben die minder luxe voertuigen hebben.

Geen erg goede 'feature' - bedankt voor de reactie

Nou, dat lijkt dwaas - alleen verkeer met Nav? Genesis gaat ervan uit dat ik NAV nodig heb elke keer dat ik rijd. Mijn broer heeft een 2022 Optima Prestige en zijn verkeer verschijnt op de kaart (geen NAV). De 2019 Lincoln die ik heb ingeruild voor deze GV80 had verkeer op de kaart (geen nav). Je zou denken dat een voertuig dat als luxe wordt beschouwd, functies zou hebben die minder luxe voertuigen hebben.

Helemaal mee eens. Ik gebruik zelden navigatie, en als ik het wel doe, is het hoogstwaarschijnlijk via Waze in CarPlay.

Nou, dat lijkt dwaas - alleen verkeer met Nav? Genesis gaat ervan uit dat ik NAV nodig heb elke keer dat ik rijd. Mijn broer heeft een Optima Prestige uit 2022 en zijn verkeer verschijnt op de kaart (geen NAV). De 2019 Lincoln die ik heb ingeruild voor deze GV80 had verkeer op de kaart (geen nav). Je zou denken dat een voertuig dat als luxe wordt beschouwd, functies zou hebben die minder luxe voertuigen hebben.

Maar als de auto niet weet waar je naartoe gaat, hoe kan hij je dan het verkeer voor je vertellen?

Mijn grootste probleem is dat de dodehoekwaarschuwing wordt gesignaleerd (in de zijspiegel en het dashboard) wanneer een auto een hele auto achter me zit...dat is te ver. En omdat de waarschuwing wordt geactiveerd, zoemt en waarschuwt de auto alsof ik iets ga raken, ook al wissel ik veilig van rijstrook, wat afleidend is en een vals alarm. Ik heb in veel auto's met dodehoekwaarschuwing gereden en heb er nog nooit een gehad die afging, tenzij een auto echt in je dode hoek zat. Voor zover ik kan zien, is dit niet configureerbaar.
Als je zegt dat je van rijstrook wisselt met slechts 1 autolengte afstand tot de volgende auto, dan moet ik je definitie van 'veilig van rijstrook wisselen' in twijfel trekken.
Het lijkt erop dat het doet wat het moet doen om te voorkomen dat je doet wat je blijkbaar doet.

Veel autofabrikanten leveren tegenwoordig standaard geen reservewiel.
In plaats daarvan krijg je een reparatieset en een abonnement op pechhulp.

Hoe is uw praktijkbereik in vergelijking met de oorspronkelijke EPA-geschatte cijfers?
Eens! Veel vreselijke opmerkingen over het brandstofverbruik; leg alsjeblieft uit wat je denkt dat je MPG krijgt versus wat er wordt geadverteerd!

Mijn eerste tank benzine was 353 mijl, de computer zei dat ik gemiddeld 12,2 mijl per gallon reed, bijna allemaal in de stad. Ik kan niet geloven dat dat klopt. Er ging 18 gallons in toen ik hem volgooide, dus dat komt dichter in de buurt van 19 mijl per gallon
Dus de elektronica werkt niet goed; dat is geen goed teken voor iets wat zo basaal is!

Iemand last van een uitvallende radio? Tijdens het rijden ervaar ik vaak dat 2 van de vier luidsprekers (altijd de voorste) uitvallen, terwijl de achterste nog werken...het duurt een goede 10 seconden en komt dan weer terug...Als ik in mijn oprit zit, gebeurt het niet, dus het moet iets te maken hebben met de beweging van de GV...Als het de satelliet zou zijn, zou ik denken dat de auto helemaal stil zou worden.
2e dag dat ik ermee rijd!!
Heeft u een oplossing gekregen voor het uitvallen van de radio?

HĂ©, ik vraag me af of ze het probleem hebben gevonden. Het is absoluut niet Sirius, want het gebeurt me terwijl ik muziek afspeel van mijn telefoon en zelfs FM-radio. Mijn voorste 2 deuren en de luidspreker achter het scherm op het dashboard aan de voorkant vallen uit. Het is bij mij onregelmatig en irriteert me mateloos.
Heb je geprobeerd de instellingen te wijzigen en de volumevermindering uit te schakelen bij het gebruik van de richtingaanwijzers?

Dit is mij overkomen en ik ontdekte dat de routebegeleiding was ingeschakeld, maar het volume op 0 stond. Dus als het aanwijzingen geeft, gebruikt het slechts een paar spraken en onderbreekt het de muziek niet voor de hele auto. Er zijn verschillende waarschuwingen waarvan het volume kan worden verlaagd. Ik zou daar kijken
Uitstekend advies; bedankt!!!

Update over ons GV-80 "motorbesturingscomputer" probleem:
Na een pechgeval eind april 2021 met 5.155 mijl, verschillende reparatiepogingen, bezoeken van Genesis Engineering (zowel uit de VS als uit Zuid-Korea), werd besloten dat ze niet wisten wat het probleem veroorzaakte met onze 2021 3.5 Prestige GV-80. Ze hebben het voertuig vrijwillig in het Lemon Law-programma van de staat geplaatst en ermee ingestemd het kosteloos te vervangen. We zouden in juni een vervangende 2021 3.5 Prestige GV-80 krijgen. Vanwege de onderdelen, COVID en leveringsketenproblemen, staan we nu gepland om onze vervangende auto in maart 2022 te krijgen. Het wordt een 2022. Met uitzondering van de leveringsvertragingen is Hyundai / Genesis erg goed geweest om mee samen te werken, inclusief het verstrekken van een nieuw GV-80 basismodel om de afgelopen 8 maanden in te rijden.
Wow! Je bent de eerste die ik heb gelezen die op de juiste manier is verzorgd onder de lemon law! Ik heb een aantal schandalige serviceproblemen gelezen, vooral in het eerste modeljaar 2021 GV80, die de auto hadden moeten vervangen omdat hij langer in gebruik was dan na aankoop. Ik heb gekozen voor Prestige Signature (april 2022), maar ik ben doodsbang voor service en problemen versus een Lexus.

Nou, dat lijkt dwaas - alleen verkeer met Nav? Genesis gaat ervan uit dat ik NAV nodig heb elke keer dat ik rijd. Mijn broer heeft een 2022 Optima Prestige en zijn verkeer verschijnt op de kaart (geen NAV). De 2019 Lincoln die ik heb ingeruild voor deze GV80 had verkeer op de kaart (geen nav). Je zou denken dat een voertuig dat als luxe wordt beschouwd, functies zou hebben die minder luxe voertuigen hebben.

Helemaal mee eens!

Maar als de auto niet weet waar je naartoe gaat, hoe kan hij je dan vertellen wat het verkeer verderop is?
lol,,, ik was het eens met de originele poster, maar ik denk dat dat logisch is.... ik denk dat ik gewend ben aan verkeersupdates in Google Maps als ik inderdaad iets heb geprogrammeerd

Mijn GV80 2.5 T heeft veel softwareproblemen…
Navigatiesysteem…altijd niet beschikbaar
Apple CarPlay…maakt geen verbinding via kabel
Lane change assist…foutmelding
Voor- en zijsensor detecteren ten onrechte wanneer er niets is
Alle camera's gaan aan na het achteruitrijden uit een parkeerplaats en blijven een tijdje aan tijdens het rijden
Slechts 4000 mijl en ik vraag me af of er nog meer problemen komen
Dit is mijn 2e Genesis die ik heb gehad…Genesis is geen gerenommeerd luxemerk…de service is ondermaats en ik denk dat dit merk moeite zal hebben om kopers ervan te overtuigen het merk Genesis te kopen…gewoon een overprijsde Hyundai

Maar als de auto niet weet waar je naartoe gaat, hoe kan hij je dan het verkeer voor je vertellen?
Het zou niet alleen het verkeer voor je laten zien, maar ook het verkeer in je omgeving. Veel auto's hebben deze mogelijkheid al jaren. Het is fijn om te kunnen zien waar de files zijn zonder een bestemming in te voeren. Ik denk dat een software-update dit zou kunnen oplossen, aangezien de verkeersinfo al in het systeem zit.

61 - 80 of 136 Posts